SMM Support Manager

Info Terbaru Seputar Pekerjaan dari Perusahaan Algorithmics sebagai posisi SMM Support Manager. Jika Lowongan Kerja Sales di Jakarta ini sesuai dengan kriteria anda silahkan langsung mengirimkan lamaran / CV Terbaru anda melalui situs loker terkini dan terupdate Lokerindo.ID

Setiap pekerjaan mungkn tidak lah mudah untuk di lamar, karena sebagai kandidat baru / calon pegawai harus memenuhi beberapa kualifikasi dan persyaratan sesuai dengan kriteria yang dicari dari Perusahaan tersebut. Semoga info karir dari Algorithmics sebagai posisi SMM Support Manager dibawah ini sesuai dengan Kualifikasi anda.

Social Media Support Manager

We are looking for a communicative Support Manager to handle interactions with our brands audience on social media platforms (Instagram, TikTok, Facebook). Your main task will be to promptly respond to messages and comments, engage in dialogues with followers, and convert them into leads — registrations for trial lessons of our courses for kids.

Responsibilities:

  • Respond to incoming messages and comments on social media (Instagram, TikTok, Facebook) within 1 hour of receiving them.
  • Initiate conversations with followers, ask questions, and gently guide them toward registering for a trial lesson.
  • Maintain the brands tone of communication: friendly, supportive, and professional.
  • Provide daily brief reports on the number of leads generated.
  • Collaborate with the marketing team to enhance the social media communication strategy.

Requirements:

  • At least 1 year of experience in customer support or sales via social media (a plus — education or childrens products).
  • Excellent communication skills: ability to connect with people, especially parents.
  • Sales skills: capability to subtly pitch a product through conversation.
  • Basic understanding of Instagram, TikTok, and Facebook (how comments, direct messages, and algorithms work).
  • Ability to use Google Sheets to track leads.
  • High level of responsibility and organization

Key KPIs:

  • Number of leads (trial lesson registrations) generated through social media conversations
  • Revenue generated from your leads after they convert into paid customers
  • Response time to messages — no more than 1 hour during working hours

Working Conditions:

  • Full-time employment, 5 days a week, from 9:00 to 18:00 Jakarta time
  • Remote work — work from anywhere in the world with a stable internet connection.
  • Salary: fixed base (IDR 4,000,000 per month) + bonuses for meeting KPIs (+ from 40% to 60% of the base salary).
  • Probation period — 1 month.

Job Type: Full-time

Experience:

  • sales: 1 year (Preferred)
  • social media: 1 year (Preferred)

Informasi Tambahan :

  • Perusahaan : Algorithmics
  • Posisi : SMM Support Manager
  • Lokasi : Jakarta
  • Negara : ID

Cara Mengirimkan Lamaran :

Setelah Membaca dan telah mengetahui kriteria dan kebutuhan minimum kualifikasi yang telah dijelaskan dari info pekerjaan SMM Support Manager di kota Jakarta diatas dengan demikian jobseeker yang merasa belum memenuhi persyaratan meliputi pendidikan, umur, dll dan memang merasa berminat dengan lowongan kerja terbaru SMM Support Manager, pada bulan ini 2025 diatas, hendaknya secepatnya untuk melengkapi dan menyusun berkas lamaran kerja seperti surat lamaran kerja, CV atau daftar riwayat hidup, FC ijazah dan transkrip dan pelengkap lainnya seperti yang telah dijelaskan diatas, guna mendaftar dan mengikuti seleksi masuk penerimaan pegawai baru diperusahaan yang dimaksud, dikirim melalui link Halaman Selanjutnya di bawah ini.

Proses Selanjutnya

Perhatian - Dalam proses rekrutmen, perusahaan yang sah tidak pernah menarik biaya dari kandidat. Jika ada perusahaan yang menarik biaya wawancara, tes, reservasi tiket, dll hindari karena ada indikasi penipuan. Jika Anda melihat sesuatu yang mencurigakan, silakan hubungi kami: support@lokerindo.id

Tanggal Tayang : 2025-03-12