Mandarin Speaking Finance Accounting Specialist

Ringan | Jakarta | ID

Info Terbaru Seputar Pekerjaan dari Perusahaan Ringan sebagai posisi Mandarin Speaking Finance Accounting Specialist. Jika Lowongan Kerja Sales di Jakarta ini sesuai dengan kriteria anda silahkan langsung mengirimkan lamaran / CV Terbaru anda melalui situs loker terkini dan terupdate Lokerindo.ID

Setiap pekerjaan mungkn tidak lah mudah untuk di lamar, karena sebagai kandidat baru / calon pegawai harus memenuhi beberapa kualifikasi dan persyaratan sesuai dengan kriteria yang dicari dari Perusahaan tersebut. Semoga info karir dari Ringan sebagai posisi Mandarin Speaking Finance Accounting Specialist dibawah ini sesuai dengan Kualifikasi anda.

n-a...

Ringan is a revolutionary financial services platform on a mission to play an important role in Indonesia’s financial inclusion by making borrowing money easier – and in turn, making life easier. Our mission is to live up to our brand philosophy “Jalani Hidup Dengan Ringan” by continuing to find ways to make borrowing easier and improve the quality of life of our borrowers, without weighing them down. As part of Ping An Insurance Group, a world-leading financial services provider, we are looking to transform money into a tool that everyone can access in the way that best suits his or her needs. We do this by providing collateral-free loans for all, enabled by our technology-enabled innovations in credit underwriting and customer experience. Furthermore, our offer is differentiated with competitive user centric interest rates, flexible tenors and a wide range of ticket sizes. Effective 2 August 2021, we have been officially licensed by Financial Services Authority of Indonesia (Otoritas Jasa Keuangan) as a Fintech Lending Peer-to-Peer (P2P) company. We are also an active member of Asosisasi Fintech Pendanaan Bersama Indonesia (AFPI).

Website : www.ringan.co.id | Instagram : ringan.id | Youtube : Ringan
Job Description

1. Handling daily bookkeeping, journal entries, account reconciliations & financial data adjustment (On Balance Sheet & Off Balance Sheet).

2. Manage and support financial reporting comply with generally accepted accounting principles or financial reporting standard (PSAK/IFRS).

3. Checking & verifying transactional documents.

4. Handling petty cash report.

5. Support in internal or external company audit, or any Finance due diligence.

6. Establish internal controls and guidelines for accounting transaction (All GL control worksheet).
Qualifications

1. Limited working Mandarin proficiency (reading, writing, conversation)

2. Candidate must possess at least Bachelor Degree in Economy or Accounting major.

3. Having at least 3 years of working experience at relevant position.

4. Having experience of financial auditing process to prepare worksheet and required docs by auditor.

5. Familiar with financial reporting and management reporting.

6. Quick learning capability, strong self-driving ability, have high initiative and good analytical skill.

7. Able to work under pressure to meet deadlines.

8. Strong skill in MS Excel. Able to use accounting software (Accurate) properly.

9. Deep understanding of P2P company business and Tax standard principles and practices.

10. Placement in South Jakarta

Informasi Tambahan :

  • Perusahaan : Ringan
  • Posisi : Mandarin Speaking Finance Accounting Specialist
  • Lokasi : Jakarta
  • Negara : ID

Cara Mengirimkan Lamaran :

Setelah Membaca dan telah mengetahui kriteria dan kebutuhan minimum kualifikasi yang telah dijelaskan dari info pekerjaan Mandarin Speaking Finance Accounting Specialist di kota Jakarta diatas dengan demikian jobseeker yang merasa belum memenuhi persyaratan meliputi pendidikan, umur, dll dan memang merasa berminat dengan lowongan kerja terbaru Mandarin Speaking Finance Accounting Specialist, pada bulan ini 2024 diatas, hendaknya secepatnya untuk melengkapi dan menyusun berkas lamaran kerja seperti surat lamaran kerja, CV atau daftar riwayat hidup, FC ijazah dan transkrip dan pelengkap lainnya seperti yang telah dijelaskan diatas, guna mendaftar dan mengikuti seleksi masuk penerimaan pegawai baru diperusahaan yang dimaksud, dikirim melalui link Halaman Selanjutnya di bawah ini.

Proses Selanjutnya

Perhatian - Dalam proses rekrutmen, perusahaan yang sah tidak pernah menarik biaya dari kandidat. Jika ada perusahaan yang menarik biaya wawancara, tes, reservasi tiket, dll hindari karena ada indikasi penipuan. Jika Anda melihat sesuatu yang mencurigakan, silakan hubungi kami: support@lokerindo.id

Tanggal Tayang : 23-02-2024