Cloud Engineer

Info Terbaru Seputar Pekerjaan dari Perusahaan PT Berlian Sistem Informasi sebagai posisi Cloud Engineer. Jika Lowongan Kerja Sales di Jakarta ini sesuai dengan kriteria anda silahkan langsung mengirimkan lamaran / CV Terbaru anda melalui situs loker terkini dan terupdate Lokerindo.ID

Setiap pekerjaan mungkn tidak lah mudah untuk di lamar, karena sebagai kandidat baru / calon pegawai harus memenuhi beberapa kualifikasi dan persyaratan sesuai dengan kriteria yang dicari dari Perusahaan tersebut. Semoga info karir dari PT Berlian Sistem Informasi sebagai posisi Cloud Engineer dibawah ini sesuai dengan Kualifikasi anda.

Plan and control the execution of data center facility maintenance management Plan and control backup management process in accordance with the company s ...

PT Berlian Sistem Informasi is an IT service and consultation company which was established in 1996. We are one of the subsidiaries of Mitsubishi Corporation (MC) Japan with customer ranging mainly from MC Group and other Japanese companies.

With 20 years of experience and more than 200 consultants, we provide wide range of IT services which covers infrastructure as well as application services. Some of our services are data center services, network & communication services as well as application for financial, human resources and production area.

With customer coming from automotive, manufacturing and multifinance industry we strive to provide the most suitable services for our customers following our motto "Your Success is Our Treasure".
Plan and control the execution of data center facility maintenance management.

Plan and control backup management process in accordance with the company’s disaster recovery and business continuity strategies.

Plan and control monitoring management process for all servers and other infrastructure tools managed in the data center.

Analyze root cause and resolution for any problem related to infrastructure and infrastructure application.

Conduct incident, service request management, problem management, change management, release, deployment, and service improvement as assigned.
Candidate must possess at least Bachelors Degree in Computer Science/Information Technology or equivalent.

At least 5 Year(s) of working experience in the related field is required for this position (Specialized in Cloud Engineer).

Proven understanding and experiences in Email Server, Active Directory, Domain Control, Operating Systems (Office 365, Windows, Linux, etc.), Cloud Computing & Management, Back up system, hardware management (server).

Strong analytical skills and logical thinking.

Good communication and presentation skills.

Excellent in English is a must (written and oral).

Informasi Tambahan :

  • Perusahaan : PT Berlian Sistem Informasi
  • Posisi : Cloud Engineer
  • Lokasi : Jakarta
  • Negara : ID

Cara Mengirimkan Lamaran :

Setelah Membaca dan telah mengetahui kriteria dan kebutuhan minimum kualifikasi yang telah dijelaskan dari info pekerjaan Cloud Engineer di kota Jakarta diatas dengan demikian jobseeker yang merasa belum memenuhi persyaratan meliputi pendidikan, umur, dll dan memang merasa berminat dengan lowongan kerja terbaru Cloud Engineer, pada bulan ini 2024 diatas, hendaknya secepatnya untuk melengkapi dan menyusun berkas lamaran kerja seperti surat lamaran kerja, CV atau daftar riwayat hidup, FC ijazah dan transkrip dan pelengkap lainnya seperti yang telah dijelaskan diatas, guna mendaftar dan mengikuti seleksi masuk penerimaan pegawai baru diperusahaan yang dimaksud, dikirim melalui link Halaman Selanjutnya di bawah ini.

Proses Selanjutnya

Perhatian - Dalam proses rekrutmen, perusahaan yang sah tidak pernah menarik biaya dari kandidat. Jika ada perusahaan yang menarik biaya wawancara, tes, reservasi tiket, dll hindari karena ada indikasi penipuan. Jika Anda melihat sesuatu yang mencurigakan, silakan hubungi kami: support@lokerindo.id

Tanggal Tayang : 15-02-2024